Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Muş

Valilikler

T.C. Varto Kaymakamlığı
T.C. Varto Kaymakamlığı
T.C. Varto Kaymakamlığı
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi Tarihçe Mevzuat Kurumsal Kimlik
  • VARTO
  • MAHALLİ İDARELER
    İlçe Belediyesi İl Genel Meclis Üyeleri Mahalleler Köyler
  • HİZMETLERİMİZ
    Kolluk Personeli İhbar/Şikayet Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular Basın Açıklamaları İhale İlanları
  • İLETİŞİM
°C
30
Haziran2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
      • Sivil Toplumla İlişkiler Bürosu Şefliği
      • İlçe Hukuk İşleri Şefliği
      • İdare ve Denetim Şefliği
    • İlçe Protokol Listesi
    • Tarihçe
      • Görev Yapmış Kaymakamlarımız
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
  • VARTO
  • MAHALLİ İDARELER
    • İlçe Belediyesi
    • İl Genel Meclis Üyeleri
    • Mahalleler
    • Köyler
  • HİZMETLERİMİZ
    • Kolluk Personeli İhbar/Şikayet
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İlçe Sağlık Müdürlüğü
      • İlçe Müftülüğü
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü
      • İlçe Mal Müdürlüğü
      • İlçe Nüfus Müdürlüğü
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Başkanlığı
      • İlçe Özel İdare Müdürlüğü
      • Köylere Hizmet Götürme Birliği
    • Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • Basın Açıklamaları
    • İhale İlanları
  • İLETİŞİM

Sağlık Grup Başkanlığı Hizmet Standartları

SIRA NO
HİZMETİN ADI
İSTENEN BELGELER

TAMAMLANMA
SÜRECİ
(EN GEÇ)
 
1
Ferdi Şikâyetler
Şikâyetçinin elektronik posta yoluyla veya yazılı olarak 
yapılmış başvurusu
20 GÜN
 
2
WEB Başvuruları
İsim, soy isim, adres ve diğer iletişim bilgileri istenir.
15 GÜN
 
3
Hasta Hakları Başvuruları
Dilekçe
15 GÜN
 
4
Özel Sağlık Kurum ve
Kuruluşlarından alınan hastalık
rapor onayları
İlçemizde faaliyet gösteren ve İlçe Sağlık Müdürlüğü serbest meslek kayıt defterinde kaydı olan
hekim ve diş hekimi tarafından düzenlenen ve üzerinde protokol numarası ile hekim ve diş
hekimi kaşesi olan hastalık rapor kağıdı
1 SAAT
 
5
Özel Laboratuarlar tarafından ve
tahlil sonuçlarının onayı
İlçemizde faaliyet gösteren ve İlçe Sağlık Müdürlüğünde kaydı bulunan laboratuarlarca
düzenlenen ve fatura ile protokol numarası ve kaşesi olan tahlil kağıdı
1 SAAT
 
6
Özel Sağlık Kurum ve Kuruluşları
defter onayı
İlçemizde faaliyet gösteren ve İlçe Sağlık Müdürlüğünde kaydı bulunan sağlık Kurum ve
kuruluşlarına ait defter
1 SAAT
 
7
AKTAR BAHARAT İŞLETMESİ
AÇILIŞINDA İSTENEN
BELGELER
BELGELER İLÇE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜNE TESLİM EDİLECEK, BELGE İL SAĞLIK
MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN DÜZENLENECEKTİR.
1-Taahhütname,
2-İş yeri ruhsatı,
3-Fotoğraflı nüfus cüzdanı sureti,
4-2 adet vesikalık fotoğraf,
5-Fotoğraflı ikametgâh belgesi,
6-İl Sağlık Müdürlüğüne hitaben dilekçe,
7-Drog listesi(Türkçe ve Latince isimleri belirtilecek)
8-Uygunluk raporu ( İlçe Sağlık Müdürlüğünden verilecek).
5 İŞ GÜNÜ
 
8
AKTAR BAHARAT
İŞLETMELERİNİN NAKİL
İŞLEMLERİNDE İSTENEN
BELGELER
BELGELER İLÇE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜNE TESLİM EDİLECEK, BELGE İL SAĞLIK
MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN DÜZENLENECEKTİR.
1-Taahhütname
2-2 ADET VESİKALIK FOTOGRAF
3-İl sağlık Müdürlüğüne hitaben dilekçe
4-Drog listesi
5- Uygunluk raporu ( İlçe Sağlık Müdürlüğünden verilecek).
6-Eski drog satış izin belgesi
5 İŞ GÜNÜ
 
9
KONTROLE TABİ İLAÇ
İŞLEMLERİNDE İSTENEN
BELGELER
1-İmhası gelen Uyuşturucu ve Psikotrop ilaçlar,
2-Defterleri
1 İŞ GÜNÜ
 
10
YENİ ECZANE AÇILIŞINDA
İSTENEN BELGELER
BELGELER İLÇE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜNE TESLİM EDİLECEK, RUHSAT İL SAĞLIK
MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN DÜZENLENECEKTİR.
1- Matbu form 2 adet
2-Diplomanın arkalı önlü fotokopisi 2 adet
3- El yazısı ile yazılmış tarih, isim ve imza bulunan Mesleki özgeçmiş 2 adet
4-En son çalıştığı işyerinden ayrılış belgesi 2 adet
5-Göz Raporu 2 adet
6- Resmi veya özel sağlık kurumundan alınmış, yetkili tarafından tasdikli Eczacılık yapmasında
ruhsal ve fiziksel manada sakınca yoktur ibaresini taşıyan sağlık raporu 2 adet
7- Savcılık belgesi 2 adet,
8-4 adet Vesikalık fotoğraf,
9-Bölge Eczacı Odası Başkanlığından alınan oda kayıt ve uygunluk belgesi/Muvazaa
değerlendirme raporu
10-TMMOB’ye kayıtlı inşaat mühendisi veya mimar tarafından çizilmiş ve onaylanmış ölçekli
kroki
11-Vaziyet Planı
12- Belediyeden alınan eczane açılacak mahallin işyeri olduğuna dair yeni tarihli numarataj
belgesi,
13-Ruhsat harç makbuzu aslı ve fotokopisi,
15 İŞ GÜNÜ
 
11
ECZANE NAKLİNDE İSTENEN
BELGELER
BELGELER İLÇE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜNE TESLİM EDİLECEK, RUHSAT İL SAĞLIK
MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN DÜZENLENECEKTİR.
1-Matbu Form 2 adet
2- Diplomanın arkalı önlü fotokopisi 2 adet
3- Göz Raporu 2 adet
4- Resmi veya özel sağlık kurumundan alınmış, yetkili tarafından tasdikli Eczacılık yapmasında
ruhsal ve fiziksel manada sakınca yoktur ibaresini taşıyan sağlık raporu 2 adet
5- Savcılık belgesi 2 adet,
6-1 adet Vesikalık fotoğraf,
7- Bölge Eczacı Odası Başkanlığından alınan oda kayıt ve uygunluk belgesi/Muvazaa
değerlendirme raporu
8- TMMOB’ye kayıtlı inşaat mühendisi veya mimar tarafından çizilmiş ve onaylanmış ölçekli
kroki
9- Vaziyet Planı
10- Belediyeden alınan eczane açılacak mahallin işyeri olduğuna dair yeni tarihli numarataj
belgesi,
11- Ruhsat harç makbuzu aslı ve fotokopisi,
12-Ruhsatname aslı ve fotokopisi
15 İŞ GÜNÜ
 
12
ECZANE DEVRİNDE İSTENEN
BELGELER
BELGELER İLÇE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜNE TESLİM EDİLECEK, RUHSAT İL SAĞLIK
MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN DÜZENLENECEKTİR.
1- Matbu form 2 adet
2-Diplomanın arkalı önlü fotokopisi 2 adet
3- El yazısı ile yazılmış tarih, isim ve imza bulunan Mesleki özgeçmiş 2 adet
4-En son çalıştığı işyerinden ayrılış belgesi 2 adet
5-Göz Raporu 2 adet
6- Resmi veya özel sağlık kurumundan alınmış, yetkili tarafından tasdikli Eczacılık yapmasında
ruhsal ve fiziksel manada sakınca yoktur ibaresini taşıyan sağlık raporu 2 adet
7- Savcılık belgesi 2 adet,
8-4 adet Vesikalık fotoğraf,
9-Bölge Eczacı Odası Başkanlığından alınan oda kayıt ve uygunluk belgesi/Muvazaa
değerlendirme raporu
10- TMMOB’ye kayıtlı inşaat mühendisi veya mimar tarafından çizilmiş ve onaylanmış ölçekli kroki
11-Vaziyet Planı
12- Belediyeden alınan eczane açılacak mahallin işyeri olduğuna dair yeni tarihli numarataj
13-Ruhsat harç makbuzu aslı ve fotokopisi,
14- Ruhsatname aslı ve fotokopisi
15-İl Sağlık Müdürlüğünden/İlçe Sağlık Müdürlüğünden görevli Eczacılar ve Oda Temsilcisi
nezaretinde hazırlanan devir tutanağı
İlaç,itriyat,demirbaşlar,uyuşturucu ve psikotrop ilaçların faturaları ayrı ayrı kesilecek ,devir
tutanağına ayrı ayrı bedelleri yazılacak ve fotokopisi devir tutanağına eklenecektir.
15 İŞ GÜNÜ
 
13
ECZANE MESÜL MÜDÜR
TAYİNLERİNDE İSTENEN
BELGELER
BELGELER İLÇE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜNE TESLİM EDİLECEK, BELGE İL SAĞLIK
MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN DÜZENLENECEKTİR.
1- Matbu form 2 adet
2-Diplomanın arkalı önlü fotokopisi 2 adet
3- El yazısı ile yazılmış tarih, isim ve imza bulunan Mesleki özgeçmiş 2 adet
4-En son çalıştığı işyerinden ayrılış belgesi 2 adet
5-Göz Raporu 2 adet
6- Resmi veya özel sağlık kurumundan alınmış, yetkili tarafından tasdikli Eczacılık yapmasında
ruhsal ve fiziksel manada sakınca yoktur ibaresini taşıyan sağlık raporu 2 adet
7- Savcılık belgesi 2 adet,
8-4 adet Vesikalık fotoğraf,
9-Türk Eczacılar Birliğinden alınan meslekten men cezası almamıştır ibaresi bulunan belge 2
adet
10-Mesul Müdür atanma nedenini ve istemini gösterir gerekçe 2 adet
15 İŞ GÜNÜ
 
14
ECZACI SOYADI
DEĞİŞİKLİĞİNDE İSTENEN
BELGELER
BELGELER İLÇE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜNE TESLİM EDİLECEK, RUHSAT İL SAĞLIK
MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN DÜZENLENECEKTİR.
1-Dilekçe
2-Yeni tarihli soyadı değişikliğini belgeleyen vukuatlı nüfus örneği veya evlenme cüzdanı veya
boşanma ilamının noter tasdikli sureti ve fotokopisi
3-Eczane ruhsatının aslı ve fotokopisi
15 İŞ GÜNÜ
 
15
ECZANE TADİLATINDA
İSTENEN BELGELER
BELGELER İLÇE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜNE TESLİM EDİLECEK, RUHSAT İL SAĞLIK
MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN DÜZENLENECEKTİR.
1-Dilekçe
2- TMMOB’ye kayıtlı inşaat mühendisi veya mimar tarafından çizilmiş ve onaylanmış ölçekli
kroki (Eski kroki ve yeni kroki 2’şer adet)
15 İŞ GÜNÜ
 
16
ECZANE KAPANIŞINDA
İSTENEN BELGELER
BELGELER İLÇE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜNE TESLİM EDİLECEK, BELGE İL SAĞLIK
MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN DÜZENLENECEKTİR.
1-Dilekçe
2-Eczane Ruhsatnamesinin aslı
3-Psikotrop ve Uyuşturucu ilaçlara ait tutanak
4-Eczane kapanış tutanağı formu
15 İŞ GÜNÜ
 
17
ECZANE RUHSAT
BEKLEMESİNDE İSTENEN
BELGELER
BELGELER İLÇE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜNE TESLİM EDİLECEK, BELGE İL SAĞLIK
MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN DÜZENLENECEKTİR.
1-Dilekçe
2-Ruhsat aslı
3-Eczane Ruhsat muhafazası formu
4-Psikotrop ve uyuşturucu ilaçların miktarlarını gösteren tutanak
5-İlaçlar bekleme süresi içerisinde yediemine bırakılmış ise yediemin tutanakları
15 İŞ GÜNÜ
 
18
ÖZEL HASTANE ECZANESİNİN
AÇILIŞINDA İSTENEN
BELGELER
BELGELER İLÇE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜNE TESLİM EDİLECEK, RUHSAT İL SAĞLIK
MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN DÜZENLENECEKTİR.
1-Özel Hastane için alınmış hastane ruhsatı 2 adet
2-Mesul Müdürlük belgesinin noter tasdikli fotokopisi 2 adet
3- TMMOB’ye kayıtlı inşaat mühendisi veya mimar tarafından çizilmiş ve onaylanmış ölçekli
kroki 2 adet
4-1/50 oranında mimar yada inşaat mühendisi tarafından kaşelenmiş eczane yerleşim planı ( kat
krokisi ) 2 adet
5-Hastane yönetimin eczacıyı mesul müdür olarak atadığına dair dilekçe 2 adet
6-Eczaneye Mesul Müdür atanması için gereken belgeler
7-Eczane ruhsat harç makbuzu aslı ve fotokopisi
8-Taahhütname ve fotokopisi
15 İŞ GÜNÜ
 
19
ECZA DEPOSU AÇILIŞINDA
İSTENEN BELGELER
BELGELER İLÇE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜNE TESLİM EDİLECEK, RUHSAT İL SAĞLIK
MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN DÜZENLENECEKTİR.
A.MESUL MÜDÜR İLE İLGİLİ EVRAKLAR
1-Ecza deposunun açılmasına dair dilekçe 2 adet
2- Mesul müdür eczacının el yazısı ile doldurulmuş Bakanlık matbu formu (2 adet)
3- Eczacının noter tasdikli diploma sureti (2 adet)
4- Resmi veya özel sağlık kurumundan alınmış, yetkili tarafından tasdikli sağlık raporu 2 adet
"Eczacılık yapmasına mani hali yoktur" ibaresi bulunacaktır.
5- Resmi mühürle tasdikli ve yeni tarihli göz raporu (2 adet)
6-5 adet fotoğraf
7- Eczacılık yapmaya engel mahkûmiyetin bulunmadığına dair adli sicil belgesinin aslı ve
fotokopisi
8- Mesul müdür eczacının Türk Eczacıları Birliği’nce onaylanmış meslekten yasaklama
cezasının olup olmadığına dair Eczacı Odasından alınacak belge (1 asıl, 1 fotokopi)
9- Askerden yakın tarihte terhis olan eczacıların terhis belgesi fotokopisi (2 adet)
10- Evlilik nedeni ile diplomadaki soyadı değişen eczacıların evlenme cüzdanının noterden
tasdikli sureti ve bir fotokopisi
11- Eczacının özgeçmişi (2 adet)
12- Eczacının arkalı önlü nüfus cüzdan fotokopisi (2 adet)
13- Eczacı daha önce eczane açmış ise kapattığına dair, mesul müdürlük yaptı ise ayrıldığına
dair ilgili İl Sağlık Müdürlüğünden alınan belge
14- Emekli olan eczacıların emekli kartının önlü arkalı fotokopisi (2 adet)
15- Sağlık Bakanlığı’nca 20.10.1999 tarihli ve 23852 sayılı resmi gazetede yayınlanan
yönetmeliğin 26. Maddesinin 2. Fıkrası uyarınca yürürlüğe konulan kılavuzun okunup tebellüğ
edildiğini belirten ve hükümlerine uyulacağı taahhüdünü ihtiva eden imzalı belge (2 adet)
16- Mesul müdürün kalite güvence sorumlusu olarak atandığı ve kabul ettiğine dair dilekçeler
(2’şer adet)
17- Mesul müdür için yatırılacak makbuz (1 asıl ve 3 fotokopi) (ZİRAAT BANKASI–
Çukurambar Şubesi nezninde açılan 1937-59211027-5001 ( TR 44 0001 0019 3759 2110275001
) İBAN nolu hesap) (Yatırılan tüm harç makbuzları (dekontlar) ıslak imzalı olacak ve "tahsil
edildi" kaşesi bulunacaktır, harç makbuzlarında deponun ve eczacının adı ilgili harç
makbuzlarında açık olarak belirtilmelidir.)
B.DEPO İLE İLGİLİ EVRAKLAR
18- Bir ticari şirket tarafından kuruluyor ise (Anonim şirket ise);
* Ticaret sicil gazetesinin aslı ve fotokopisi, (Ticaret sicilde mesul müdür ortaklardan biri olmalı,
deponun adı, adresi, amaç ve sermayesi belirtilmelidir.)
* Şirket ana sözleşmesinin noterden onaylı sureti ve fotokopisi
* Mesul müdürün şirket tarafında göreve atandığına dair noter tasdikli yönetim kurulu kararı ve
fotokopisi
**Şube depoların mesul müdür değişikliğinde ticaret sicil gazetesi istenmiyor.
**Şube ve mümessil ecza depolarında mesul müdürün ortaklar arasında olma zorunluluğu
yoktur. Limited şirket ise; sadece ticaret sicil gazetesinin aslı ve fotokopisi gereklidir.
19- Ecza Deposunun techizatını, bölümlerini, vaziyet planını ve ölçümleri gösterir şekilde mimar
veya mühendis tarafından çizilen kroki (1 asıl, 2 fotokopi) (Çizen kişinin kaşesi, diploma no, oda
kayıt no ve imzası),
20- Eczacı odasından alınacak uygunluk ve inceleme raporu (1 asıl, 2 fotokopi)
21- Ecza deposu olacak yerin tamamının yangın güvenliği açısından uygun olduğuna dair ilgili
makamdan alınmış onaylı belge (1 asıl, 1 fotokopi)
22- Ecza deposunun adı, kurulacağı yerin açık adresi, onaylı imar planı (Belediyeden imar
yönetmeliğine uygunluğunu bildiren, onaylayanın adı soyadı ünvanı, imzası ve resmi mühürü
bulunan - 1 asıl ,1 fotokopi)
23- Ecza deposunun açık adresin yer aldığı yeni tarihli yapı kullanım izin belgesi (1 asıl ,1
fotokopi)
24- Ecza deposu adına Defterdarlığa yatırılan ruhsat harç makbuzunun aslı ve fotokopisi
25- Ecza deposu için yatırılacak makbuz (1 asıl ve 3 fotokopi)(ZİRAAT BANKASI–NecatiBey
Şubesi ANKARA 6573922-5001 no’lu hesap yada MERKEZ BANKASI Ankara Şubesi
350101521-2 no’lu hesap) (Yatırılan tüm harç makbuzları (dekontlar) ıslak imzalı olacak ve
"tahsil edildi" kaşesi bulunacaktır, harç makbuzlarında deponun adı ilgili harç makbuzlarında
açık olarak belirtilmelidir.)                
15 İŞ GÜNÜ
 
 
 
 
 
20
ECZA DEPOSU NAKİLLERİNDE
İSTENEN BELGELER
BELGELER İLÇE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜNE TESLİM EDİLECEK, RUHSAT İL SAĞLIK
MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN DÜZENLENECEKTİR.
1-Nakil dilekçesi (2 adet) ve Mesul müdür eczacının el yazısı ile doldurulmuş Form (2 adet)
2- Nakil yapılacak yeni yerin açık adresi, onaylı imar planı (Belediyeden imar yönetmeliğine
uygunluğunu bildiren, onaylayanın adı soyadı, ünvanı, imzası ve resmi mühürü bulunan) (2 adet)
3- Depo sahibinin veya yönetim kurulunun nakil ile ilgili muvafakat belgesi ve fotokopisi
4- Yeni deponun techizatını, bölümlerini vaziyet planı ve ölçümlerini gösterir şekilde mimar
veya mühendis tarafından çizilen kroki (2 adet) (Çizen kişinin kaşesi oda kayıt no ve imzası)
5- Ecza deposu olacak yerin tamamının yangın güvenliği açısından uygun olduğuna dair ilgili
makamdan alınmış onaylı belge ve fotokopisi
6- Eski adresteki ecza deposuna ait ecza deposu ruhsatı ve mesul müdürlük belgesi
7- Adres değişikliğini gösteren ticaret sicil gazetesi aslı ve fotokopisi
8- Ecza deposunun başka ilçeye naklinde ruhsat harcının ödendiğini gösteren makbuz aslı ve
fotokopisi (Defterdarlık yazısı Müdürlüğümüzce verilecek.)
9- Eczacı odasından alınacak uygunluk ve inceleme raporu (1 asıl ve 2 fotokopi)
10- Ecza deposu için yatırılacak makbuz (1 asıl ve 3 fotokopi)
15 İŞ GÜNÜ
 
21
VERESELİ ECZANE
İŞLEMLERİNDE İSTENEN
BELGELER
BELGELER İLÇE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜNE TESLİM EDİLECEK, RUHSAT İL SAĞLIK
MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN DÜZENLENECEKTİR.
1-Ruhsatname aslı ve varsa mesül müdürlük belgesinin aslı
2-Veraset ilamı( Noter tasdikli ) veya noterden alınmış mirasçılık belgesi aslı ve fotokopisi
3-Feragatname/Muvafakatname : varislerden herhangi birinin eczaneyi işletme hakkından
vazgeçmesi halinde noterden alınmış feragatname belgesinin aslı ve fotokopisi
4-Matbu form 2 adet
5-Diploma örneği 2 adet
6-Özgeçmiş:eczacı el yazısı ile yazıp imzalayacak 2 adet
7- En son çalıştığı işyerinden ayrılış belgesi 2 adet
8-Göz Raporu 2 adet
9- Resmi veya özel sağlık kurumundan alınmış, yetkili tarafından tasdikli Eczacılık yapmasında
ruhsal ve fiziksel manada sakınca yoktur ibaresini taşıyan sağlık raporu 2 adet
10- Savcılık belgesi 2 adet,
11- Ruhsat harç makbuzu aslı ve fotokopisi,
12--4 adet Vesikalık fotoğraf,
13- Belediyeden alınan eczane açılacak mahallin işyeri olduğuna dair yeni tarihli numarataj
belgesi,
14-Eczacı Odası Belgesi: Türk Eczacılar Birliğinden alınmış mesül müdür olacak eczacı
hakkında Meslekten men cezası almamıştır ifadesi bulunan belge 2 adet
15 İŞ GÜNÜ
 
22
OPTİSYENLİK MÜESSESESİ
AÇILIŞINDA İSTENEN
BELGELER
RUHSAT İLÇE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜNDE DÜZENLENECEKTİR.
1-Optisyenlik diplomasının aslına uygunluğu idarece onaylı örneği;
Gözlükçü ruhsatnamesini haiz olan birisi tarafından açılacak ise gözlükçülük ruhsatnamesinin
aslına uygunluğu idarece onaylı örneği;
Göz hastalıkları uzmanı tarafından açılacak ise uzmanlık belgesinin örneği ile kayıtlı olduğu il
tabip odasından alınmış, tabiplik mesleğini icra etmediğine dair belge
2- Müessese sahibi optisyenlik mesleğini icra etme hak ve yetkisini haiz olmayan gerçek kişi ise
sahibinin ve mesul müdürün nüfus cüzdanı TC Kimlik Numarası
3-Optisyenlik müessesesi bir ticaret şirketi tarafından açılacak ise ticaret unvanı, kayıtlı olunan
ticaret sicil memurluğunun adı ve ticaret sicil numarası beyanı ( şirket ana sözleşmesi ticaret sicil
gazetesinde 1/10/2003 tarihinden önce yayınlanmışsa ticaret sicil gazetesinin aslı veya kurumca
onaylı örneği
4- Müessese sahibi ile mesul müdür arasında akdedilmiş hizmet sözleşmesinin il sağlık müdürlüğünce onaylı sureti
5- Mesul müdürün optisyenlik yapabileceğine dair sağlık durum beyanı
6- Müessese olarak kullanılacak yere ait olan ve iç mekânı da gösterir 1/100 ölçekli ilçe sağlık
müdürlüğünce onaylanmış kroki veya plan
7- Optisyenlik müessesesinde kullanılan ve bulundurulması zorunlu olan ve ek-1'de belirtilen
asgari araç-gerecin, mesul müdür tarafından imzalanmış listesi
8- Müessese olarak kullanılacak yerde yangına karşı gerekli tedbirlerin alındığına dair ilgili
mevzuata göre yetkili olan mercilerden alınan belge
9- Optisyenlik müessesesinde mesul müdür haricinde optisyenlik mesleğini icra etme hak ve
yetkisini haiz olan personel çalışacak ise, bu personel için ikinci fıkranın (a) bendindeki sayılan
belgeler, 2(iki) adet vesikalık fotoğraf ve son iki ay içerisinde alınmış sağlık kurulu raporunun
aslı
7 İŞ GÜNÜ
 
23
ISMARLAMA PROTEZ VE
ORTEZ MERKEZLERİ İLE
İŞİTME CİHAZI MERKEZLERİ
AÇILIŞINDA İSTENEN
BELGELER
BELGELER İLÇE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜNE TESLİM EDİLECEK, RUHSAT İL SAĞLIK
MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN DÜZENLENECEKTİR.
1-Merkezin açılacağı adresin,kuruluş ünvanının,sahip veya sahiplerinin belirtildiği ve açılma
işlemlerinin başlatılmasını talep eden bir dilekçe ile İl Sağlık Müdürlüğüne başvuruları
gereklidir.
30 İŞ GÜNÜ
 
24
SAĞLIK KABİNİ
AÇILIŞINDA İSTENEN
BELGELER
RUHSAT İLÇE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜNDE DÜZENLENECEKTİR.
1-Dilekçe
2-Diploma
3-4 adet fotoğraf-
4-Kimlik Fotokopisi
5-Onaylı Kroki-
5-İkametgâh Belgesi
6-Vergi Levhası
7- Katı atık Belgesi
8-Tıbbi Malzeme Listesi
9-Sağlık Kabininde sunulacak hizmet listesi
10-Ortaklık varsaortakları gösteren Ticaret Sicil Gazetesi ve kimin mesul müdür olacağını beyan
eden dilekçe
3 İŞ GÜNÜ
 
25
DOKTOR MUAYENEHANESİ
AÇILIŞINDA İSTENEN
BELGELER
BELGELER İLÇE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜNE TESLİM EDİLECEK, RUHSAT İL SAĞLIK
MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN DÜZENLENECEKTİR.
1-Muayenehanenin açılacağı adresi, çalışma saatlerini ve Ek-13’te yer alan işlemlerden
hangilerinin yapılacağını belirten uygunluk belgesi düzenlenmesini içeren dilekçe,2-Muayenehanenin oda esasında bütün mekânlarının ne amaçla kullanılacağını gösterir en az
1/100 ölçekli ve Müdürlük tarafından yerinde bizzat görülerek doğruluğu onaylanmış plan
örneği,
3-Muayenehanede kullanılacak ve bulundurulması mecburi asgari tıbbi malzeme ve donanım ile
ilaç listeleri dikkate alınarak hazırlanmış, Müdürlük tarafından yerinde bizzat görülerek
doğruluğu onaylanmış asgari araç-gereç ve ilaç listesi,
4-Binanın yapı kullanma izin belgesinin aslı ya da müdürlükçe onaylı sureti (Yapı kullanma izin
belgesinde muayenehane olarak kullanılacak mekânın sağlık tesisi olma şartı aranmaz.)
5-Binanın, ilgili mevzuata göre alınmış depreme dayanıklılık raporu (Yapı ruhsatı ve yapı
kullanma izin belgesi başvurusu, 2/11/1985 tarihli ve 18916 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan
Planlı Alanlar Tip İmar Yönetmeliğine göre 19/8/2008 tarihinden sonra yapılmış binalarda
istenmez.),
6-Binada, ilgili mevzuata uygun şekilde yangın için gerekli tedbirlerin alındığını, tesisatın
kurulduğunu ve binanın bu açıdan uygunluğunu ayrıntılı olarak gösteren ve yetkili merciden
alınan belgeyi (Yapı ruhsatı ve yapı kullanma izin belgesi başvurusu, 2/11/1985 tarihli ve 18916
sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Planlı Alanlar Tip İmar Yönetmeliğine göre 19/8/2008
tarihinden sonra yapılmış binalarda istenmez.),”
7-Tıbbi Atıkların Kontrolü Yönetmeliğine göre düzenlenmiş tıbbi atık raporu ve tıbbi atıkların
bertarafı için ilgili kurumla yapılmış sözleşme.
8-Vergi Levhası (Şahıs adına tanzim edilmiş olan vergi levhası Sağlık Müdürlüğü ya da Noter
onaylı)
9-Diploma ve Uzmanlık Belgesi(Sağlık Müdürlüğü ya da Noter Onaylı)
10Nüfus Kâğıdı Fotokopisi
11-Tabip Odası kayıt belgesinin aslı
12-Kamu kurumunda çalışmadığına dair beyanı,
13-Bağlı bulunduğu bölge İlçe Sağlık Müdürlüğüne kayıt belgesi aslı * (Muayenehane uygunluk
belgesi tesliminde istenecektir)
14-Hekim adına düzenlenmiş reçete örneği (Maliye Bakanlığı damgalı reçetenin fotokopisi)
15-Varsa çalışan personelin iş sözleşmesi ve Sosyal Güvenlik Kurumu kaydı, (Muayenehane
uygunluk belgesi tesliminde istenecektir)
16-Hekimin 3 adet fotoğrafı
17Çalışan ve hasta güvenliğinin sağlanacağı hakkında taahhütname
Hekim İle Birlikte Çalışacak Sağlık Personeli
1-Diploma (Onaylı)
2Kamu kurumunda çalışmadığına dair belge
3-İlçe Sağlık Müdürlüğü kayıt belgesi
4-Nüfus cüzdan fotokopisi
5-3 adet fotoğraf
Çalışan personelin iş sözleşmesi ve Sosyal Güvenlik Kurumu kaydı ile sağlık
çalışanlarının hizmet sözleşmeleri ve diplomaları (diploma ve sözleşmelerin, aslı görülmek
şartıyla müdürlük tasdikli suretleri; istenilir ise sözleşmeler ıslak imzalı verilebilir)
*Bağlı bulunduğu bölge İlçe Sağlık Müdürlüğü kayıt belgesi aslı (Hekim kaydı Uygunluk
Belgesi düzenlendikten sonra İlçe Sağlık Müdürlüğü tarafından yapılacaktır ve dosyaya ilave
edilecektir.)
10 İŞ GÜNÜ
 
 
 
 
 
26
AKUPUNKTUR TEDAVİSİ
UYGULAYAN ÖZEL SAĞLIK
KURULUŞU AÇILIŞINDA
İSTENEN BELGELER
BELGELER İLÇE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜNE TESLİM EDİLECEK, RUHSAT İL SAĞLIK
MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN DÜZENLENECEKTİR.
*Özel Sağlık Kuruluşu Muayenehane olacak ise öncelikle hekimin ruhsatlı bir
muayenehanesinin olması gereklidir.
Mesul müdür tarafından verilecek olan; müessesenin adı, sahip/sahipleri, adresi, telefon
numarası ve bağlı olduğu İlçe Sağlık Müdürlüğünü belirten dilekçe,
En az 1/100 ölçekli ve hizmet sınırları içerisinde bulunduğu İlçe Sağlık Müdürlüğü hekimince
onaylı plan örneği,
Sağlık kuruluşunda kullanılacak olan ve bulundurulması mecburi asgari tıbbi malzeme ve
donanım ile ilaç listesi (İlçe SM hekimi tarafından onaylı),
Sağlık kuruluşunda akupunktur uygulayacak hekimler ve diğer sağlık personeli için;
Başlayış dilekçesi
Hekimin diplomasının varsa uzmanlık belgesinin ve Bakanlıkça düzenlenen “Akupunktur
Tedavisi Uygulama Sertifikası”nın noter onaylı veya TSM onaylı örnekleri
2 adet vesikalık fotoğraf
Tabip odası belgesi
Sağlık kuruluşunda çalışacak hekim ve sağlık personelinin, bağlı bulunduğu İlçe sağlık
Müdürlüğü serbest çalışanlar defterine kayıt belgesi,
Varsa Hekim dışı sağlık personelinin diplomalarının onaylı örnekleri ve 2’şer adet vesikalık
fotoğrafları,
Belediye ile yapılmış tıbbi atık sözleşmesi,
Vergi Levhası
Kuruluşun Uygunluk Belgesi (Açılacak olan Akapunktur ünitesi ise hangi kuruluş bünyesinde
açılıyorsa o kuruluşa ait çalışma uygunluk belgesi örneği Dal-Tıp merkezi v.s)
15 İŞ GÜNÜ
 
27
DİŞ HEKİMİ MUAYENEHANESİ
AÇILIŞINDA İSTENEN
BELGELER
RUHSAT İLÇE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜNDE DÜZENLENECEKTİR.
1-Diş hekiminin dilekçesi
2-İnceleme raporu
3-1/100 ölçekli kroki
4-Zorunlu asgari ilaç listesi. Tıbbi Donanım listesi
5-Sağlık Kuruluşundaki ünit ve diğer malzemelere ait faturalar
6-Diş Hekimine ait onaylı diploma örneği (önlü arkalı)
7-Sağlık kuruluşunda çalışan sağlık personelinin:
- Sağlık kuruluşunda çalışan sağlık personelinin onaylı diploma örnekleri
- Sağlık kuruluşunda çalışan sağlık personelinin İlçe Sağlık Müdürlüğü serbest çalışanlar
defterine kaydı
-Diş Hekiminin bşka herhangi bir yerde çalışıp çalışmadığına dair yazılı beyanı
-Diş Hekimleri Odası belgesi
8-Oda tarafından düzenlenen Tabela Uygunluk Belgesi
9-Belediye ile yapılmış tıbbi atık sözleşmesi
10-Vergi levhası fotokopisi
11-Sağlık Kuruluşunun ismini taşıyan Maliye Bakanlığı kaşeli reçete örneği
12-Diş hekimi için 2 adet yeni çekilmiş vesikalık fotoğraf
13-Adli sicil beyanı
5 İŞ GÜNÜ
 
28
AĞIZ DİŞ SAĞLIĞI HİZMETİ
SUNAN KURULUŞLARLA
İLGİLİ RUHSAT
İŞLEMLERİNDE İSTENEN
BELGELER
BELGELER İLÇE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜNE TESLİM EDİLECEK, RUHSAT İL SAĞLIK
MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN DÜZENLENECEKTİR.
1-Mesul Müdür dilekçesi
2-Ön inceleme Raporu
3-1/100 ölçekli kroki
4-Ticaret Sicil Gazetesi, Şirket Ortaklarının Diplomalarının onaylı örneği
5-Zorunlu asgari ilaç listesi, Tıbbi donanım listesi
6-Sağlık kuruluşundaki ünit ve diğer malzemelere ait faturalar
7-Noterlikçe onaylı mesul müdür sözleşmesi, onaylı diploma örneği, imza sirküsü
8-Sağlık kuruluşunda çalışan sağlık personelinin
Sağlık kuruluşunda çalışacak personelin onaylı diploma örnekleri
Sağlık kuruluşundaki sağlık personelinin İlçe Sağlık Müdürlüğü serbest çalışanlar defterine
kaydı
Sağlık kuruluşundaki sağlık personelinin devlet memuru ise part-time kesinti belgesi değilse
devlet memuru olmadığına dair taahhüdü
Tabip odası belgesi
9-Oda tarafından düzenlenen Tabela Uygunluk Belgesi
10-Belediye ile yapılmış tıbbi atık sözleşmesi
11-Yangına karşı gerekli tedbirlerin alındığına dair belge
12-Vergi levhası fotokopisi
13-Sağlık Kuruluşunun ismini taşıyan Maliye Bakanlığı kaşeli reçete örneği
14-Mesul müdür için 4, diğer Diş Hekimleri için 2 adet yeni çekilmiş vesikalık fotoğraf
15-Adli Sicil kaydı olmadığına dair yazılı beyan
15 İŞ GÜNÜ
 
29
SAHTE DİŞ HEKİMLERİNE AİT
İŞLEMLER
İhbar Dilekçesi
15 İŞ GÜNÜ
 
30
ÖZEL DİŞ PROTEZ
LABORATUARI
AÇILIŞLARINDA İSTENEN
BELGELER
BELGELER İLÇE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜNE TESLİM EDİLECEK, RUHSAT İL SAĞLIK
MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN DÜZENLENECEKTİR.
*MÜRACAAT DİLEKCESİ (Şubeden temin edilecek)
*YERLEŞİM PLANI (1/100 Ölçekli olup ünitelerin yerleri ve metrekareleri belirtilecek)
*İTFAİYE BELGESİ (Yangın tedbirlerinin alındığına dair)
*ARAÇ – GEREÇ LİSTESİ (Mesul Müdür imzalı ve türüne göre düzenlenmiş olacak)
*VERGİ LEVHASI (Noter tasdikli olacak)
*KURULUŞ ŞİRKET İSE
-Ticaret sicil gazetesi aslı
-Şirket ortaklarına ait diploma veya meslek belgesi aslı ve bir fotokopisi
-Kamu kurumunda çalışanlar için part time dilekçesi – onaylı belgesi.
*MESUL MÜDÜRE AİT
-Diploma veya meslek belgesinin aslı ile bir fotokopisi (Fotokopi aslı gibidir kaşesi basılacak ve
aslı iade edilecek)
-T.C. Kimlik Numarası bulunan Nüfus cüzdanı fotokopisi (Okunaklı olacak)
-Meslek odası kayıt belgesi (Şirket ise Ticaret Odasından değilse Diş Teknisyenleri Odasından
alınacak)
- Mesul müdürün mesul müdürlük belgesi için son 6 ay içinde çekilmiş 4 adet renkli vesikalık
fotoğrafı,
*LABORATUARDA BELGELİ OLARAK ÇALIŞANLAR İÇİN:
-Çalışacak diş hekimi ve diş protez teknisyenlerinin aslının görüldüğüne dair Müdürlükçe
onaylanmış diploma veya meslek belgesi örneği,
-Laboratuvarda çalışan her bir kişinin, laboratuvar sahibi ile mes'ul müdürünün nüfus cüzdanı
örneği
- Diş hekimlerinin Türk Diş hekimleri Birliğine, diş protez teknisyenlerinin laboratuvarın
bulunduğu ilde varsa Diş Protez Teknisyenleri Odasına kayıtlı olduğunu gösterir belge,
- Laboratuvarın türüne göre belirlenmiş mesul müdür imzalı asgari araç-gereç ve malzeme
listesi,
- Mesul müdür ve çalışanların 1593 sayılı Umumi Hıfzıssıhha Kanununa göre gerekli sağlık
muayenelerinin yapılıp, bulaşıcı hastalığı olmadığı ve mesleğini icraya mani bir hal
bulunmadığına dair sağlık kuruluşundan alınacak tek hekim imzalı sağlık raporu,
-Ağır ve tehlikeli işlerde çalışabileceğini belirten işyeri hekimi veya Göğüs Hastalıkları Uzmanı
tarafından düzenlenmiş sağlık raporu.
- Akciğer film raporu,(film büyük boy, raporu Radyoloji Uzmanı tarafından imzalı olacak)
*YAPI KULLANIM İZİN BELGESİ (İş yerinin adresini gösterir olacak)
15 İŞ GÜNÜ
 
31
ÖZEL SAĞLIK
KURULUŞLARINDA
ÇALIŞACAK PERSONELİN
ÇALIŞMA İZİN BELGESİ İÇİN
İSTENEN BELGELER
BELGELER İLÇE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜNE TESLİM EDİLECEK, RUHSAT İL SAĞLIK
MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN DÜZENLENECEKTİR.
1-Kişinin Kurum Dilekçesi
2-Fotoğraf
3-Diploma
4- Adli Sicil kaydı olmadığına dair yazılı beyan
5-Kimlik Fotokopisi
6-İş Sözleşmesi
2 İŞ GÜNÜ
 
32
EVDE BAKIM HİZMETİ
SUNUNUMU YAPMAK İÇİN
BAŞVURAN SAĞLIK
KURUMLARINDAN İSTENEN
BELGELER
BELGELER İLÇE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜNE TESLİM EDİLECEK, RUHSAT İL SAĞLIK
MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN DÜZENLENECEKTİR.
Evde Bakım Hizmetleri Sunumu Yapan Özel Sağlık Kuruluşu Ruhsatlaması İçin Yapılacak Olan
Başvuru Kuruluşun Bağlı Olduğu İlçe Sağlık Müdürlüpğüne Yapılacaktır.
Mesul Müdür Dilekçesi( sağlık kuruluşunun unvanı, sahibi veya sahiplerini, faaliyet göstereceği
adresi, merkez olarak açılacak ise mesul müdürün, birim olarak açılacak ise birim sorumlusunun
ismi, unvanı, hizmet vereceği alanları ve sağlık kuruluşunun açılması ile ilgili işlemlerin
başlatılmasını talep eden)
Sağlık kuruluşunun oda esasında bütün mekanlarının ne amaçla kullanılacağını gösterir en az
1/100 ölçekli (İlçe Sağlık Müdürlüğünce )onaylanmış plan örneği,
Merkez olarak açılacak sağlık kuruluşu bir ticaret şirketi tarafından açılacak ise, şirket
ortaklarını gösterir ticaret sicil gazetesinin aslı veya noter tasdikli örneği,
Birim olarak faaliyet gösterilecek ise bünyesinde bulunduğu sağlık kuruluşunun uygunluk
belgesi/ruhsatnamesinin Müdürlükçe onaylı örneği,
Sağlık kuruluşunda çalışacak tüm personelin(En az 3 hekim, 4 Hemşire veya Sağlık Memuru 1’i
Ebe olabilir) listesi
Çalışan personeller için:
Diplomalarının Müdürlükçe onaylı örnekleri,
Nüfus cüzdanlarının fotokopisi
İkişer adet vesikalık fotoğrafları,
İlçe Sağlık Müdürlüğü serbest çalışanlar defterine kayıtları
Ek:2 (Evde Bakım Hizmeti Merkezinde Bulundurulması gereken asgari Araç ve Gereçler listesi)
Mesul Müdür ve İlçe Sağlık Müdürlüğü Onaylı
Ek:3( Hemşirenin /Sağlık Memurunun Yanında Bulunması Gereken asgari Araç-Gereç ve
Cihazlar listesi) Mesul Müdür ve İlçe Sağlık Müdürlüğü Onaylı)
Ek:4(Hekimin yanında Bulunması Gereken Asgari Araç-gereç , Cihaz ve İlaçlar listesi) Mesul
Müdür ve İlçe Sağlık Müdürlüğü Onaylı )
Taahhütname(Evde Bakım Hizmeti alan kişinin gerekli durumlarda herhangi bir gerekçe
göstermeksizin ikinci basamak sağlık kuruluşuna nakledileceğine dair mesul müdür ve sağlık
kuruluşu sahipleri tarafından imzalı)
İtfaiye ile yapılmış Yangına karşı tedbirlerin alındığına dair sözleşme
Belediye ile yapılmış tıbbi atık sözleşmesi
15 İŞ GÜNÜ
 
33
PSİKO-TEKNİK
DEĞERLENDİRME MERKEZİ
AÇILIŞINDA İSTENEN
BELGELER
BELGELER İLÇE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜNE TESLİM EDİLECEK, RUHSAT İL SAĞLIK
MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN DÜZENLENECEKTİR.
Psikoteknik Değerlendirme Merkezlerinde başvuru İl Sağlık Müdürlüğüne Yapılacaktır.
Fiziki Koşullar ve Donanım;
Bilgisayar destekli test gereçleri,
Psikolog için çalışma odası, sürücü bekleme odası, tuvalet v.b,
Sessiz, genel çalışma ortamından etkilenmeyen, uygulama esnasında giriş çıkışlara kapalı ,en az
3m2 büyüklüğünde,yeterli ışıklandırma ve havalandırma ve ısı,açık renklere boyalı duvar,teste
katılan kişinin oturacağı büro koltuğu,
Türk toplumu özelliklerine göre hazırlanmış norm çalışmasına sahip bilgisayar destekli testlerin
uygulanabileceğine dair belge,
Merkezde kayıt için defterler
Diğer;
Ticaret sicil gazetesi
Vergi levhası (onaylı)
Merkezin onaylı krokisi
PSİKİYATRİ UZMANI (VARSA) İÇİN İSTENEN BELGELER
Başvuru dilekçesi
Diploma uzmanlık belgesi noter tasdikli
Nüfus cüzdan örneği
Noterde yapılmış imza sirküsü
İlçe Sağlık Müdürlüğü serbest çalışan sağlık personeli defterine kaydı
4 adet vesikalık resim
Tabib odası belgesi
Adli sicil kaydı
PSİKOLOG İÇİN İSTENEN BELGELER
Başvuru dilekçesi,
Noter tasdikli diploması,
Noterden yapılmış imza sirküsü
Nüfus cüzdan örneği
İlçe Sağlık Müdürlüğü serbest çalışan sağlık personeli defterine kaydı
2 adet vesikalık resim
Bilgisayar destekli testleri kullanmak için yetkili psikoloğ’un eğitim aldığına dair belge
15 İŞ GÜNÜ
 
34
TIP MERKEZLERİNDE
RUHSATNAME
BAŞVURUSUİÇİN GEREKLİ
BELGELER
BELGELER İLÇE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜNE TESLİM EDİLECEK, RUHSAT İL SAĞLIK
MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN DÜZENLENECEKTİR.
Tıp merkezi işleteninin, adı veya ticari unvanı ile açmak istediği kuruluşun adını, açık adresini,
faaliyet göstereceği uzmanlık dalları ve türünü belirten ve merkezin açılışı ile ilgili işlemlerinin
başlatılmasını talep eden imzalı başvuru dilekçesi,
Tıp merkezleri için, Bakanlıkça verilmiş ön izin belgesi ve ön izne esas mimari proje,
Binanın, "tıp merkezi veya özel sağlık tesisi" olarak yapı kullanma izni belgesi,
Tıp merkezinin olduğu binada 27/11/2007 tarihli ve 2007/12937 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı
ile kabul edilerek 19/12/2007 tarihli ve 26735 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Binaların
Yangından Korunması Hakkında Yönetmelik hükümlerine uygun şekilde yangın için gerekli
tedbirlerin alındığını, tesisatın kurulduğunu ve binanın bu açıdan uygunluğunu ayrıntılı olarak
gösteren ve yetkili merciden alınan belge,
Tıp merkezi binası için ilgili mevzuata göre alınmış depreme dayanıklılık raporu,
Tıp merkezi ticaret şirketi tarafından açılacak ise, şirket ortaklarını gösterir ticaret sicili
gazetesinin aslı veya Müdürlük onaylı örneği ile şirket ortaklarının tamamının tabip olduklarını
belgelemek üzere ortakların diplomalarının, varsa uzmanlık belgelerinin Müdürlükçe tasdikli
suretleri; tıp merkezi gerçek kişi/kişiler tarafından açılacak ise fakültesi diploma/diplomaları ve
varsa uzmanlık belgelerinin Müdürlükçe tasdikli suretleri,Yönetmeliğin 25 inci maddesine göre laboratuvar ile radyoloji hizmetlerinin gerek tıp merkezi
bünyesinde ve gerekse hizmet satın alma yoluyla nasıl yürütüleceğini gösterir belgeler,
Tıp merkezi tam donanımlı acil yardım ambulansı bulunduruluyor ise, Ambulanslar ve Acil
Sağlık Araçları ile Ambulans Hizmetleri Yönetmeliğine göre alınmış Ambulans Uygunluk
Belgesinin Müdürlükçe tasdikli sureti; ambulans hizmeti sunan özel bir kuruluş ile sözleşme
yapılmış ise, Ambulans Servisi Uygunluk Belgesinin ve hizmet sözleşmesinin ıslak imzalı veya
ıslak imzalı aslı görülerek Müdürlük onaylı örneği; Yönetmeliğin 24 üncü maddesinin sekizinci
fıkrasına uygun ve ambulans hizmetinin karşılandığına dair Sağlık Müdürü tarafından onaylı
belgenin sureti,
Yönetmeliğin 23 üncü maddesinin beşinci fıkrası uyarınca tıp merkezinin koordineli çalışacağı
özel veya kamu hastane veya hastaneleri ile yapılan hizmet sözleşmesinin ıslak imzalı aslı
görülerek Müdürlük onaylı örneği,
Mesul müdürün, tıp merkezinde mesul müdür olarak çalışacağına dair ıslak imzalı veya ıslak
imzalı aslı görülerek Müdürlük onaylı mesul müdürlük sözleşmesi örneği; Yönetmeliğin 16 ncı
maddesinin dördüncü fıkrasına göre mesul müdürlük yapmaya engel halinin bulunmadığını
gösteren belgeler; mesul müdüre ait diploma ve var ise uzmanlık belgesi, T.C. Kimlik Numarası
beyanı ve iki adet vesikalık fotoğraf,
Tıp merkezi işleteni şirket bakımından, mesul müdür şirket ortağı değilse şirket müdürü ile
mesul müdür arasında imzalanan sözleşme; şirket müdürü ile mesul müdür şirket ortağı ise,
-şirket müdürü, mesul müdür olamaz- şirket müdürü ve mesul müdür arasında imzalanan
sözleşme,
Tıp merkezi işleteni gerçek kişiler ve mesul müdür de ortak ise, diğer ortakların mesul müdürlük
konusunda yazılı ve imzalı rıza beyanları veya mesul müdürlük yapacak ortak ile diğer ortaklar
arasında bu konuda yapılan sözleşme (mesul müdür ortak değil ise, bütün ortaklarla yapılan
sözleşme),
EK-5’e göre tıp merkezinde tam zamanlı çalışacak asgari sayıdaki uzman tabipleri ve kısmi
zamanlı çalışacak uzman tabiplerin/tabiplerin, diplomaları/uzmanlık belgeleri ile hizmet
sözleşmeleri; sadece nöbet hizmeti sunacak olan tabip veya tabiplerin diplomaları, varsa
uzmanlık belgeleri ve nöbet hizmeti ile ilgili sözleşme/sözleşmeler; tabip harici sağlık
çalışanlarının hizmet sözleşmeleri ve diplomaları (diploma ve uzmanlık belgeleri ile
sözleşmelerin, aslı görülmek şartıyla Müdürlük tasdikli suretleri; istenilir ise sözleşmeler ıslak
imzalı verilebilir),
Tıp merkezinde çalışacak tabiplerin ve sağlık çalışanlarının ikişer adet vesikalık fotoğrafları,
Tıp merkezinde sağlık insan gücü haricindeki çalışanların, mesul müdür tarafından onaylı isim
listesi ve T.C. Kimlik Numaraları,
Tıp merkezinde bulunması zorunlu tıbbi donanımın (cihazlar için marka, seri numarası veya bu
numara yerine geçen bilgiler olacak şekilde) ve ilaçların, isim ve sayı olarak belirtilen mesul
müdür imzalı listesi,
Çamaşırhane ve/veya mutfak hizmetlerinin dışarıdan satın alınması halinde, taraflar arasında
yapılan sözleşme/sözleşmelerin mesul müdür tasdikli suretleri ve hizmet veren şirket/şirketlere
ait ticaret odası faaliyet belgesi/belgeleri,
Tıbbi Atıkların Kontrolü Yönetmeliğine göre düzenlenmiş tıbbi atık raporu ve tıbbi atıkların
bertarafı için ilgili kurumla yapılmış sözleşme.
 
 
35
 
 
 
36
AYAKTA TEŞHİS VE TEDAVİ
YAPILAN SAĞLIK
KURULUŞLARI
(TIP, DAL MERKEZİ,
POLİKLİNİK)
MESUL MÜDÜR
DEĞİŞİKLİĞİNDE İSTENEN
BELGELER
BELGELER İLÇE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜNE TESLİM EDİLECEK, RUHSAT İL SAĞLIK
MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN DÜZENLENECEKTİR.
Mesul müdür olarak çalışacak hekim kuruluşta personel çalışma belgesi ile çalışan hekim ise;
Hekimin çalışma istediğine dair dilekçesi
Noterlikçe onaylı Mesul müdür sözleşmesi,
İlçe Sağlık Müdürlüğü veya noter onaylı diploma ve nüfus cüzdan örneği,
2 adet resim
ÇKYS özel sağlık kuruluşları sistemine yapılan mesul müdür teklifinin çıktısı ile İlçe Sağlık
Müdürlüğündan onaylı başvuru ekindeki belgelerin uygun olduğunu gösterir belge
Mesul müdür olarak çalışacak hekim kuruluşta personel çalışma belgesi ile çalışan hekim değil
ise ek olarak;
Çalışmak istediğine dair dilekçesi, kamu görevi yok ise dilekçesinde beyanı
İlçe Sağlık Müdürlüğü veya noter onaylı diploma ve uzmanlık belgesi örneği,
Meslek odası kaydı,
İlçe Sağlık Müdürlüğü serbest çalışanlar defterine kaydı
Çalışacak her sağlık personeli için 2 adet resim
Adli sicil kaydı
İş sözleşmesi ( kuruluş ile kişi arasında çalışma saatlerini gösteren ıslak imzalı)
10 İŞ GÜNÜ
 
37
AYAKTA TEŞHİS VE TEDAVİ
YAPILAN SAĞLIK
KURULUŞLARI
(TIP, DAL MERKEZİ,
POLİKLİNİK)
ÇALIŞMA UYGUNLUK
BELGESİ DEĞİŞİKLİKLERİNDE
İSTENEN BELGELER
BELGELER İLÇE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜNE TESLİM EDİLECEK, RUHSAT İL SAĞLIK
MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN DÜZENLENECEKTİR.
Mesul müdürün çalışma uygunluk belgesinin değiştirmek istediğini ve değişiklik nedenini
bildiren dilekçesi,
İptal edilmek üzere eski Çalışma Uygunluk Belgesi,
Çalışma uygunluk belgesi branş ilavesi nedeniyle değişiyorsa;
Sağlık kuruluşunun 1/100 ölçekli mimari çizilmiş bölge İlçe Sağlık Müdürlüğü tarafından yerine
görülerek onaylanmış plan örneği (İlave edilen branş için ayrılan odayı gösterecek şekilde)
İlave edilen branşa ait bulundurulması zorunlu tıbbi malzeme ve donanım listesi (İlçe Sağlık
Müdürlüğü tarafından onaylı),
Çalışma uygunluk belgesi şirket ortaklarındaki değişiklik nedeniyle değişiyorsa;
Değişikliği gösterir Ticaret Sicil Gazetesi aslı veya noter onaylı örneği veya Ticaret Sicil
Memurluğundan alınan belge,
Değişen şirket ortaklarının diplomalarının noter veya Müdürlükçe onaylı örneği,
Çalışma uygunluk belgesi kuruluşun devri nedeniyle değişiyorsa;
Kuruluşun sahibi olan şirket ile devrettiği şirket yetkililerince noterde yapılmış devir sözleşmesi,
Değişikliği gösterir yeni şirkete ait Ticaret Sicil Gazetesi aslı veya noter onaylı örneği veya
Ticaret Sicil Memurluğundan alınan belge,
Yeni şirketin ortaklarının diplomalarının noter veya Müdürlükçe onaylı örneği,
10 İŞ GÜNÜ
 
38
992 SAYILI KANUNA TABİ
LABORATUARLAR
(BİYOKİMYA,
MİKROBİYOLOJİ,PATOLOJİ)
AÇILIŞLARINDA İSTENEN
BELGELER
BELGELER İLÇE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜNE TESLİM EDİLECEK,İL SAĞLIK
MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN KONTROL EDİLECEK,RUHSAT SAĞLIK BAKANLIĞI
TARAFINDAN DÜZENLENECEKTİR.
İlçe Sağlık Müdürlüğü üst yazısı.
İlçe Sağlık Müdürlüğü ön inceleme raporu
Başvuru dilekçe (Laboratuar açmak isteyen uzman tarafından doldurulan) (A)
Laboratuarı açmak isteyen uzmanın noter veya Müdürlükçe (TSM) tasdikli diploma örneği
Laboratuarı açmak isteyen uzmanın noter tasdikli veya Müdürlükçe (TSM) tasdikli uzmanlık
belgesi örneği
Laboratuarı açmak isteyen uzmanın nüfus cüzdanı örneği ve ikametgahı
Laboratuarı açmak isteyen uzmanın iki (2) adet vesikalık fotoğrafı
İlçe Sağlık Müdürlüğü (İlçe Sağlık Müdürlüğü) kayıt belgesi
Tabip Odası Belgesi
Part-time belgesi
Adli sicil beyanı veya kaydı
İş sözleşmesi
Her yıl Maliye Bakanlığı tarafından tespit edilen miktarlar üzerinden yatırılacak ruhsat harç
makbuzunun aslı
Sağlık Bakanlığı Ruhsat bedeli 75 YTL makbuz aslı
Laboratuvar ruhsatnamesi için bildirim(C)
992 sayılı kanuna tabii laboratuar branşları için uzman hekimi tarafından beyan edilecek sadece
uzmanlık alanı ile ilgili yapacağı tetkik ve testleri belirten liste (Laboratuarı açan uzman
tarafından kaşeli ve imzalı ) (C/1)
Laboratuarda bulunan kimyasal maddelerin listesi(Laboratuarı açan hekim tarafından kaşeli ve
imzalı )(C/2)
Laboratuarda bulunan yalnızca uzmanlık alanı ile ilgili araç gereç listesi (Laboratuarı açan
uzman tarafından kaşeli ve imzalı )(C/3)
Laboratuvar inceleme raporu ( E )
Faaliyette bulunan yerin 1/100 ölçeğinde krokisi (usulüne uygun çizilmiş olup İlçe Sağlık
Müdürlüğü tarafından onaylı )
Taahhütname (1)
Ticaret sicil gazetesi ve/veya vergi levhasının noter onaylı örneği (son bir yıla ait)
Şirket yönetim kurulu üyelerinin üyeliklerini de belgeleyen noter onaylı imza sirküleri
Şirket ortaklarının diplomaları (ruhsat talep eden hekim tarafından onaylı)
Bünyesinde kurulan sağlık kuruluşuna ait ruhsatname ya da uygunluk belgesinin müdürlükçe
onaylı örneği
a.Ruhsat talebinde bulunan uzman adına düzenlenmiş, ……………..tarih ve ……….sayılı
yazımız ekinde gönderilen ………………..no’lu ruhsatname aslının Bakanlığımıza iade edilmesi
b.Önceden almış olunan ruhsatnamenin aslı kayboldu ise ruhsatname aslının kaybolduğuna dair
ilanın bir gazetede yayımlanması, yayımlanan gazetenin bir sureti ve ilgili uzmanın bu ruhsattan
dolayı ileride doğacak sorumluluğu üzerine alacağına dair dilekçesi gönderilmesi
Tıbbi atık sözleşmesi
10 İŞ GÜNÜ
 
 
 
 
 
39
3153 SAYILI KANUNA TABİ
LABORATUARLAR
(FİZİK TEDAVİ-RADYOLOJİ-
NÜKLEER TIP-RADYASYON
ONKOLOJİSİ) AÇILIŞLARINDA
İSTENEN BELGELER
BELGELER İLÇE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜNE TESLİM EDİLECEK, İL SAĞLIK
MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN KONTROL EDİLECEK, RUHSAT SAĞLIK BAKANLIĞI
TARAFINDAN DÜZENLENECEKTİR.
İlçe Sağlık Müdürlüğü üst yazısı.
İlçe Sağlık Müdürlüğü ön inceleme raporu
Başvuru dilekçe (Laboratuar açmak isteyen uzman tarafından doldurulan) (A)
Laboratuarı açmak isteyen uzmanın noter veya Müdürlükçe (TSM) tasdikli diploma örneği
Laboratuarı açmak isteyen uzmanın noter tasdikli veya Müdürlükçe (TSM) tasdikli uzmanlık
belgesi örneği
Laboratuarı açmak isteyen uzmanın nüfus cüzdanı örneği ve ikametgâhı
Laboratuarı açmak isteyen uzmanın iki (2) adet vesikalık fotoğrafı
İlçe Sağlık Müdürlüğü kaydı
Tabip Odası Belgesi
Part-Time Belgesi
Adli sicil beyanı veya kaydı
iş sözleşmesi
Her yıl Maliye Bakanlığı tarafından tespit edilen miktarlar üzerinden yatırılacak ruhsat harç
makbuzunun aslı
Müessese ruhsatnamesi için bildirim formu (3153 sayılı kanuna tabii laboratuar branşları için
ruhsat talep eden uzman tarafından doldurulan) (B)
Görevlendirilen ilgili branş uzmanı tarafından uygunluğu onaylanan Tatbik ve Teftiş neticesini
bildirir rapor (D)
Faaliyette bulunan yerin 1/100 ölçeğinde krokisi (fenni bir şekilde çizilmiş olup İlçe Sağlık
Müdürlüğü hekimi tarafından onaylı )
Taahhütname (1)
Ticaret Sicil Gazetesi ve vergi levhasının noter onaylı örneği (son bir yıla ait )
Şirket yönetim kurulu üyelerinin üyeliklerini de belgeleyen noter onaylı imza sirküleri
Bünyesinde olan sağlık kuruluşuna ait ruhsatname yada uygunluk belgesinin müdürlükçe onaylı
örneği şirket ortaklarının diplomaları(ruhsat talep eden hekim tarafından onaylı)
TAEK Lisans Belgesi (Noter onaylı ve her cihaz için ayrı)
Ruhsat talebinde bulunan uzman adına düzenlenmiş, ……………..tarih ve ……….sayılı yazımız
ekinde gönderilen ………………..no’lu ruhsatname aslının Bakanlığımıza iade edilmesi
Önceden almış olunan ruhsatnamenin aslı kayboldu ise ruhsatname aslının kaybolduğuna dair
ilanın bir gazetede yayımlanması, yayımlanan gazetenin bir sureti ve ilgili uzmanın bu ruhsattan
dolayı ileride doğacak sorumluluğu üzerine alacağına dair dilekçesi gönderilmesi
Tıbbi atık sözleşmesi
 
 
40
CERRAHİ MÜDAHALE BİRİMİ
AÇILIŞI İÇİN BELGELER
BELGELER İLÇE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜNE TESLİM EDİLECEK, RUHSAT İL SAĞLIK
MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN DÜZENLENECEKTİR.
1.Sağlık kuruluşunun mesul müdürünün; cerrahi müdahale biriminden sorumlu olacak uzman
hekimin adı ve soyadı, cerrahi müdahale hizmeti sunulacak cerrahi dal veya dalları belirten
dilekçesi,
2.Cerrahi müdahale birim sorumlusu uzman hekimin; uzmanlık belgesinin bir örneği, cerrahi
müdahale hizmeti sunulacak cerrahi dal veya dalları belirten dilekçesi, nüfus cüzdanı örneği ve
üç adet vesikalık fotoğraf
3.Cerrahi müdahale biriminde çalışacak tüm uzman hekimlere ve en az bir anesteziyoloji ve
reanimasyon uzmanına ait Müdürlükçe düzenlenen personel çalışma belgesinin cerrahi müdahale
birimi sorumlusunca onaylı birer örneği,
4.Sağlık Müdürlüğü 112 şubesinden onaylı Ambulans Sözleşmesi (24 saat kuruluş önünde
bulunacak şekilde)
5.Sağlık kuruluşunun sahip veya sahipleri, mesul müdürü ve cerrahi müdahale birimi sorumlusu
tarafından, uygulanacak müdahalelerin gün içinde tamamlanamadığı durumlarda herhangi bir
gerekçe göstermeksizin yataklı bir tedavi kurumuna nakli ve orada takip ve tedavisinin devamını
sağlayacağına dair taahhütname,
6.Cerrahi müdahale biriminde hangi tür ameliyatların yapılacağı hakkında ayrıntılı listenin, ilgili
dal uzmanının ve cerrahi birim sorumlusunun imzası bulunan bir dilekçe,
7.Cerrahi müdahale biriminin tüm bölümlerini gösterir en az 1/100 ölçekli ve hizmet sınırları
içerisinde bulunduğu ilçe Sağlık Müdürlüğü hekimince yerinde bizzat görülerek doğruluğu
onaylanmış plan örneği,
8.İlgili Ticaret Sicil Gazetesi nüshasının bir örneği ve şirket ortaklarının listesi ve mesleklerine
ait gerekli bilgiler,
9.Cerrahi müdahale biriminde yapılacak müdahaleler için mutlak bulundurulması gerekli temel
araç, gereç ve cihazların dışında ayrıca yapacakları müdahalelere ait her türlü araç, gereç, cihaz
ve sarf malzemeleri ile acil durumlarda kullanılmak üzere gerekli olan ilaçları
bulunduracaklarına dair sağlık kuruluşunun mesul müdür, sahip/sahipleri ve cerrahi birim
sorumlusu tarafından imzalı bir taahhütnamenin ıslak imzalı bir örneği,
10.Cerrahi müdahale biriminde görev yapan personelin isimleri ve görevlerini belirtir cerrahi
müdahale birim sorumlusunca imzalı listesinin örneği,
 
 
 
 
11.Cerrahi müdahale biriminde yapılacak müdahaleler için bulundurulması gerekli araç, gereç,
cihaz ve sarf malzemelerini belirtir cerrahi müdahale birim sorumlusunca imzalı listenin örneği.
12.Tıbbı atık sözleşmesi, Yangına karşı gerekli tedbirlerin alındığına dair belge, Kuruluşta
bulunan Jeneratör garanti ve fatura belgesi.
13.Kuruluşta kurulacak olan hepa filtre sistemimin uygunluğuna dair ilgili kurumlardan yazı
10 İŞ GÜNÜ
 
41
DAL MERKEZİ AÇILIŞI İÇİN
İSTENEN
BELGELER
BELGELER İLÇE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜNE TESLİM EDİLECEK, RUHSAT İL SAĞLIK
MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN DÜZENLENECEKTİR.
Mesul müdür dilekçesi,
Sağlık kuruluşunun 1/100 ölçekli mimari çizilmiş bölge ilçe Sağlık Müdürlüğü tarafından onaylı
plan örneği
Sağlık kuruluşu bir ticaret şirket tarafından açılacak ise;
Ticaret sicil gazetesi aslı veya noter onaylı örneği veya Ticaret Sicil Memurluğunca
düzenlenmiş ortakların isim ve pay durumlarını gösterir belge (Ticaret sicil gazetesi henüz
yayınlanmamış ise)
Şirket ortaklarının diplomalarının noter veya Müdürlükçe onaylı örneği,
Vergi levhası noter veya Müdürlükçe onaylı örneği,
Ticaret şirket müdürünün herhangi bir kamu kuruluşunda çalışmadığına dair beyanı,
Sağlık kuruluşunda bulundurulması gereken zorunlu defterler
Sağlık kuruluşunda çalışan tüm personelin listesi
Özel sağlık kuruluşunda hizmet vereceği tıp dallarına göre bulundurulması zorunlu tıbbi
malzeme ve donanım listesi,
Sağlık kuruluşunun laboratuar malzemeleri ve yapılan tetkiklerin listesi,
Sağlık kuruluşunda bulunan zorunlu asgari ilaç listesi,
Bünyesinde Bakanlık tarafından ruhsatlı, radyoloji ve/veya biyokimya ve/veya mikrobiyoloji
laboratuarlarından herhangi biri var ise ruhsatlarının onaylı birer örnekleri veya laboratuar
sözleşmesi yapılmış ise birer örneği
Belediye ile yapılmış tıbbi atık sözleşmesi,
Yangına karşı gerekli tedbirlerin alındığına dair belge
Yapı Kullanım İzin Belgesi
Mesul Müdür için;
Noterlikçe onaylı Mesul müdür sözleşmesi,
İlçe Sağlık Müdürlüğü veya noter onaylı diploma ve nüfus cüzdan örneği,
2 adet resim
 

 
10 İŞ GÜNÜ
 
42
 
Çalışacak her sağlık personeli için; Çalışmak istediğine dair dilekçesi,
İlçe Sağlık Müdürlüğü veya noter onaylı diploma örneği,
Meslek odası kaydı,
Memur ise part-time belgesi
İlçe Sağlık Müdürlüğü serbest çalışanlar defterine kaydı
Çalışacak her sağlık personeli için 2 adet resim
Çalışacak sağlık dışı personel için;
Mesul müdür onaylı nüfus cüzdan örneği,
İkametgâh,
(Bu liste 2000 yılında yayınlanan Ayakta Teşhis ve Tedavi yapılan Sağlık Kuruluşları
Yönetmeliğine göre yapılmıştır. 31.12.2009 tarihinden önce açılmış Dal Merkezlerinin
taşınmalarında kullanılmaktadır, 15.02.2008 tarihli Yönetmelikte Dal Merkezi tanımı olmadığı
için yeni Dal Merkezi açılışı yapılamaz
 
 
                         
                               
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Resmi Gazete
  • Mevzuat Bilgi Sistemi
  • UYAP Bilşim Sistemi
  • Açık Kapı
Kültür Mahallesi Jandarma Sokak Hükümet Konağı Varto / Muş
Tel: 0436 711 20 01 Fax: 0436 711 20 67
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız